Avantatges i desavantatges
Estructura dels programes de presentacions
Els elements de que consten els programes de creació de presentacions són 6:
- Presentació
- Diapositives
- Objectes
- Accions
- Transicions
- Animacions
Les diapositives són l’eix central dels programes de creació de presentacions en ella i col·loquem lliurament els objectes com ara: textos, vídeos, imatges, etc i el conjunt de diapositives formen una presentació.
Les presentacions en Power Point tenen l’extensió pptx o ppsx, en
Impress creem arxius odp i google també utilitza el seu propi format,
però la presentació s’emmagatzema al servidor. Cal dir que tots tres
programes donen opcions d’exportar i importar arxius.
Les transicions son l’efecte visual i/o sonor que s’estableix entre diapositives
Les animacions són l’efecte visual i/o sonor que s’estableix als objectes i que pot implicar un ordre d’entrada i sortida de dins la diapositiva
Les accions són el conjunt d’instruccions que executem quan fem un clic o passem el ratolí per sobre nu objecte. (per exemple quan cliquem a sobre un text, anem a una dispositiva concreta)
Com les hem d'utilitzar a l'educació?
Les transicions son l’efecte visual i/o sonor que s’estableix entre diapositives
Les animacions són l’efecte visual i/o sonor que s’estableix als objectes i que pot implicar un ordre d’entrada i sortida de dins la diapositiva
Les accions són el conjunt d’instruccions que executem quan fem un clic o passem el ratolí per sobre nu objecte. (per exemple quan cliquem a sobre un text, anem a una dispositiva concreta)
Com les hem d'utilitzar a l'educació?
Bàsicament tenim dues opcions i no depén tant com pot semblar de la presentació sinó de la metodologia docent que s'utilitzi. Així doncs tenim un gran grup que utilitza les presentacions per a transmetre d'una manera ordenada i clara informació als alumnes i un segon grup que utilitza les presentacions per a: motivar, interactuar, seduir, emocionar, mostrar, construir ....
Avantatges
L’alumne sempre té en pantalla una guia del que s’està dient, dels termes claus o de l’esquema...
- Permet d’incorporar imatges il·lustratives.
- Permet crear esquemes de manera que és fa més intel·ligible la matèria.
- Podem inserir tota mena d’elements multimedials com ara: imatge, so, vídeo,animacions,...
- L’alumne té més facilitat per prendre apunts.
- Permet utilitzar una variada gamma de colors i formes que clarifiquin el significat dels continguts
Desavantatges
- Hi pot haver un abús dels elements multimedials. El cas més clar seria la repetició indiscriminada de determinats tipus de sons.
- Si no hi ha un bon sistema de projecció, l’aula sempre estarà a les fosques amb el cansament que això provoca als alumnes.
- Una idea generalitzada és que si incorporem molt efectes d’animació i transició en la presentació, aquesta serà més interessant, en aquest cas correm el risc que, en el millor dels casos, l’auditori miri els efectes i no escolti el discurs.
- Els oradors tenen tendència a incloure més continguts amb la falsa creença qu els alumnes ho assimilen més ràpid.
- S’estableix a classe un doble discurs, el de l’orador que va explicant i el de l’oient que va llegint a un ritme diferent les diapositives que li mostren.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada