Hem realitzat un treball sobre una revista educativa a seminari, la qual s'anomena "Guix". A continuació podeu llegir- ne més sobre aquesta revista i més concretament sobre un article.
- Titol: Guix
- Periodicitat: Mensual.
- Estructura: Els articles estan classificats per nivells que s'identifiquen de la següent manera:
G: General.
I: Educació Inicial.
P: Educació primària.
CI : Cicle inicial.
CM: Cicle mitjà.
CS: Cicle superior.
S: Educació secundària obligatòria.
B: Batxillerat.
A continuació podreu observar l'índex d'aquesta revista en concret:
ÍNDEX:
Editorial: Notícia anomenada educació per a tothom.
Retalls: Bloc de notícies i d'informació sobre educació.
Fòrums: Opinions personals de periodistes, mestres, pedagogs, és a dir, especialistes en educació.
Retrat: Especificació d'un tema en concret.
A fons: En aquest apartat divideixen els diferents articles en l'estructura anteriorment esmentada.
Reflexió: Han escollit una notícia com a reflexió. Aquesta és més llarga.
En pràctica: Són projectes de treball que es porten a la pràctica.
Finestra oberta: Articles sobre un tema, en concret, sobre sistemes d'indicadors i avaluació de centres.
Tema del curs: Article dirigit a educació infantil i primària sobre l'organització de l'espai i el temps a l'aula.
Escola, territori, comunitat: En aquest cas l'autor de l'article s centra en l'aprenentatge i servei a l'Hospitalet de Llobregat( Baix Llobregat).
Flaix: En aquest article destaca els objectius que té una escola d'Esparraguera pel que fa a un tema específic, la Terra.
- Seccions fixes:
Editorial.
Retalls.
Retrat.
Reflexió.
En la pràctica.
Finestra oberta.
Bloc.
- Públic a qui va dirigit: Mestres, pares i mares, psicòlegs, pedagogs, estudiants d'educació, entre altres. Va dirigida a tots aquells professionals relacionats amb educació.
- Línia de la revista: Educació, divulgació pionera i investigació.
- Resum de l'article escollit:
Hem escollit un article que es titula "De l'Argentina, del Marroc i del Paraguai a l'hivern i a l'estiu". Aquest, tracta d'una estudiant de mestres d'educació primària que l'hi han donat la gran oportunitat de fer les pràctiques de la carrera a uan escola pública de Molins de Rei. En aquesta escola treballen mestres que creuen en una innovació educativa i en un aprenentatge ue tingui sentit per a l'alumnat.Per tant, aquest centre va acceptar la brillant idea que l'estudiant de pràctiques realitzés un treball per projectes amb els infants de primer de primària. Seguidament, l'estudiant de pràctiques explica que quan parlem d'una metodologia interdisciplinada, no ens referim a aquell quadre de s'estructura per hores i que es basa en un ordre establert, sinó que parlem de la connexió entre les diferents disciplines, però sense oblidar les disciplines. Els projectes formen part d'un procés de formació que constitueix el coneixement docent des de la pràctica, és a dir, es reconstrueix a mesura que es va passant a la pràctica. Recalca que un treball per projectes és com una espiral que continua el seu moviment d'expansió i on apareixen qüestions noves i la demanda de concrecions que fins aleshores no havien aparegut. Una vegada l'estudiant de p`ràctiques ha posat en pràctica el seu treball per projectes amb aquests infants, conclou que cal tenir en compte que un projectes no és un programa abans d'iniciar-lo, sinó que, una vegada quedi tancat, serà quan es programarà, i finalment expressa que va poder relacionar totes les competècies bàsiques i englobar ells objectius i els continguts de primer de primària a través del projecte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada